2012. január 23.

Rántott sajtgolyó

Nagyon szeretem a rántott sajtot, de amikor itthon panírozza az ember, valahogy nagyon nehéz úgy kisütni, hogy ne folyjon szanaszét az olajban. Gondolom ezzel nem vagyok egyedül. Ezért örültem meg nagyon, amikor Timi ajánlotta ezt a receptet és váltig állította, hogy ez bizony nem folyik szét. És tényleg! Nem hogy nem folyik szét, de könnyű és nem lesz gumis ahogy hűl! :)

Hozzávalók:
2 tojásfehérje
20 dkg sajt
zsemlemorzsa
olaj

A sajtot lereszelem, a tojásfehérjét kemény habbá verem és összeforgatom. Golyókat formálok belőle, beleforgatom a zsemlemorzsába és forró olajban kisütöm.

Ez az alaprecept, ezen kívül bármivel lehet variálni: gomba, sonka, füstölt sajt.. sőt Timi mesélte, hogy valaki kolbász darabokat tett bele.. Ez igen! Igazi magyaros rántott sajt! :) Én most őröltem bele egy kis borsot is és nem zsemlemorzsába forgattam, hanem Timi tanácsa szerint szójafasírtporba. Ahogy sülnek a golyók a felvert tojásfehérje miatt kicsit megnövekednek, ezt bele kell számolni a golyóformázásnál a végső méretbe.


Tudom, tudom az étlapon rizi-bizi volt, de elfogyott a bizi én meg ezért nem mentem ma be a boltba. És azt is tudom, hogy ma hétfő van, de holnap a barátnőim jönnek vendégségbe. Még nem tudom mit főzök nekik. Kapjanak krumplis tésztát? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése