2012. január 7.

"Krém brülé"

Nem akarok idegen szavakat használni, ez amúgy is az én kis összeollózott házi receptem. Mondhatnám azt is: "kisribizli brülé". Itthon biztos így fogjuk hívni..

Már nagyon régen szerettem volna ezt az édességet kipróbálni, csak volt pár bökkenő: nem volt hozzá felfújt-tálkám és nem volt hozzá cukor-ráolvasztó készülékem (khmm, szakácsfáklya - még szerencse, hogy nyuszika itt ül mellettem..). Biztosan elégszer elmondhattam, hogy mennyire szeretném ezeket, mert a karácsonyfa alatt megtaláltam mindent. Így hát nem mentett meg semmi, hogy nekiálljak. Rengeteg féle receptet olvastam a neten, mindenféle ízesített változatokat, de az egyszerű sima vaníliás variáció tetszett. Elsőre nem is kell más. És ahogy látom egy darabig nem kell majd ezt sem variálni.

Hozzávalók:
2,5 dl tej
1,5 dl habtejszín
2 tojás sárgája
1 egész tojás
10 dkg cukor
1/2 vaníliarúd
barnacukor

 

A tejet és a tejszínt a vaníliarúddal majdnem felforralom, közben a tojásokat habosra keverem a cukorral, majd ebbe öntöm bele a tejszínes tejet. Jól összekeverem a krémet, majd beleöntöm a tálkákba (4-5 db). Olyan tepsibe teszem a tálkákat, aminek magas a fala és felöntöm vízzel kicsit több, mint a feléig. 120 C-os (légkeveréses) előmelegített sütőben 80 perc alatt készül el. Ezután le kell hűteni mielőtt a barnacukrot rákaramelliálom a tetejére, mert úgy a finom, amikor a krém hideg a meleg karamellréteg alatt.
Nyugodtan tele lehet önteni a tálkát, mert ahogy sül, kicsit "összemegy".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése