2012. április 16.

Zellerkrémleves

A tökéletes zellerkrémleves.. úgy indult, hogy lementem a boltba és megláttam a zellert.. aztán amikor megpucoltam és elkezdtem felkockázni nyuszika kijött a konyhába, hogy ő akkor most segít.. így miközben kockázta a zellert, gyorsan körbenéztem, hogy mi is van még itthon elfekvőben.. például egy tegnapról maradt kissé megszikkadt fél lilahagyma, meg a hűtőajtóban árválkodó fokhagymagerezd.
A pirított dolgokat pedig nyuszika találta ki és készítette el, amíg én bedobáltam a csirkét a sütőzacskóba..
Fő a munkamegosztás! :)


Hozzávalók:
25 dkg zeller
1/2 lilahagyma
1 gerezd fokhagyma
1,5 leveskocka (bocsi, de ez volt benne)
frissen őrölt bors
1,5 dl tejföl
1,5 evőkanál liszt
pirított feketeerdő sonka csíkok
pirított kenyérkocka

Nem mértem le, de kb 2  liter vízben megfőztem az apróra kockázott zellert és lilahagymát. A fokhagymagerezd egészben került bele. Amikor felforrt, akkor dobtam bele a leveskockát. A megfőtt zöldségeket beletettem a turmixgépbe (mert a botmixert nem szeretem, bár úgy kevesebb lenne a mosogatni való), ekkor tettem bele a tejfölt, a lisztet meg a borsot. Végül újra felforraltam és már tálaltunk is. A pirított sonka és kenyérkocka kötelező bele.

3 megjegyzés:

  1. Tényleg nagyon finom lett! Törke más ,mint amilyet a mama csinál! :)

    VálaszTörlés
  2. És milyen lett az állaga, mert nekem mindig túl sűrű a zellerkrém levesem. Ki is fogom próbálni, mert lehet az arányaimmal volt eddig a baj. Nagyon jól néz ki...

    VálaszTörlés
  3. Háát olyan krémleves-szerű lett öcsike, nem túl sűrű, de nem is túl híg!:) Kevesebb lisztet tegyél bele szerintem. Egyébként ha nem teszel bele lisztet, az sem baj, mert turmixolod így akkor sem lesz híg! Pusz.

    VálaszTörlés