2012. április 17.

Csirkés-zöldséges rizottó

Ez kivételesen nem két adag, hanem legalább négy. Fél órás vacsora, viszont állni kell fölötte, mert folyamatosan kavargatni kell. Cserébe viszont finom és nagyon laktató. Ha nem lett volna a maradék csirke, akkor még gombát és brokkolit tettem volna bele.. és ha nem lett volna itthon a füstölt sajt, akkor lementem volna parmezánért. Az biztos, hogy ha csak zöldséges rizottót készítek, akkor mindenképpen parmezánt teszek bele. Szemeztem még a pulton várakozó medvehagymával, amit tegnap kaptam, de nyuszika megvétózta.. most gondolkozhatok mit csináljak belőle valami gyors és egyszerűt, mert időhiányban szenvedek a héten és szombatig nem bírja ki szegény..


Hozzávalók:
25 dkg rizottó rizs
5 dkg vaj
3 evőkanál olívaolaj
1/2 kaliforniai paprika
2 db sárgarépa
20 dkg maradék sült csirke
3 dl zöldség alaplé
kb 4 dl víz
só, bors
10 dkg füstölt sajt

A vajat és az olajat összemelegítem, majd beleteszem a rizst és kicsit megpirítom. Felöntöm az alaplével, beledobom az apróra vágott zöldségeket, befűszerezem és elkezdem főzni. Ahogy a rizs "megissza" a vizet, több részletben pótlom. A zacskóra 20 perc főzési idő volt írva, annyi elég is volt. Az utolsó 2 percben belekevertem a szintén apróra vágott sült csirkehúst, hogy átmelegedjen. A tetejére kicsit ráolvadt a sajt.. és még világos volt, szóval egész jó lett a kép.. remélem..

2 megjegyzés:

  1. Szép lett a kép! Tetszik a recept is ! De mi az a zöldség alaplé?? :)

    VálaszTörlés
  2. Leveskocka helyett használhatjuk (mert az tele van sóval), lehet boltban is venni (ez most az volt - kipróbáltam), de lehet előre is készíteni mindenféle alapleveket és lefagyasztani későbbre. Ezt majd ki is szeretném próbálni akár együtt is ha van kedved!:)

    VálaszTörlés