2012. február 20.

Savanyú káposztás csirkecomb filé

Ma kaptam egy mailt a barátnőmtől, aki csak úgy hirtelen felindulásból (ha nem lett volna elég feltűnő: HIRTELEN FELINDULÁSBÓÓL)  lefényképezte a vasárnapi ebédet... a telefonjával (A TELEFONJÁVAL).. miért van az, hogy csak én nem tudok fényképezni? Én eddig azt hittem nyuszika okos telefonja (pedig elég okos..) nem tud jól fényképezni, és be kellene ruháznom egy normális fényképező gépre. De ezek szerint lehet, hogy csak egy még okosabb telefont kellene beszereznem?? Félek azzal meg nem tudnék telefonálni. Na mindegy.
Ez a recept megint Stahl Judit nyomán készült, és aki normális fotót szeretne róla látni, az nézze meg a Büntetlen örömök szakácskönyv 70.oldalán. Azzal kezdem, hogy se az alapanyagok mennyisége nem egyezik (már megint) a könyvben lévővel, sem az elkészítési mód, ugyanis elrontottam.. nem a kaját, mert az nagyon finom lett, hanem a sorrendet. Az úgy történt, hogy addig jutottam, hogy elolvastam a hozzávalókat, és mivel a csirkecomb filé fél kiló volt, úgy-ahogy arányosítottam. Mindezt rekord sebességgel és nyuszika segítségével, mert már nagyon éhesek voltunk.. szerintem a fénykép is azért lett csak ilyen "menzafotó" jellegű:


Hozzávalók:
50 dkg csirkecomb filé
2 kis fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
olívaolaj
1 csapott teáskanál pirospaprika
40 dkg savanyú káposzta
3 db alma
3 db babérlevél
1/2 teáskanál őrölt kömény
só, bors
3 dl víz
tejföl

Szóval aki a gyors változatot szeretné készíteni a megsütöm-kiszedem-a másikat is megpárolom-a végén összevegyítem helyett (ami gondolom a tökéletes megoldás), az készítse így: az olívaolajon megdinsztelem az apróra vágott hagymát (nyuszika). Közben (kisribizli) megmosom a húst, megtörlöm, kockákra vágom, sózom, borsozom. Sietek, mert a nyuszika nagyon éhes és nyolcason párolja a hagymát.. A hagymát leveszem a tűzről és mehet bele a pirospaprika, majd a hús, amíg színt kap. Ekkor felöntöm a vízzel, hozzádobálom a fűszereket, fokhagymát, majd lefedem. Nekem a hús 15 perc alatt vaj puha lett. Ezután teszem bele az átmosott savanyú káposztát és a kb 0,5-1 cm-es félszeletekre vágott almát. Újabb 20 perc fedő alatt és kész. Majdnem az egész víz eltűnt alóla. Kellett volna még a tetejére friss petrezselyem, de azt ugye elfelejtettem fenni, mert a zöldséges bácsi megzavart a tojástartókkal (ez egy vicces történet, mindenesetre eszembe sem jutott a petrezselyem).. én még ráborítottam egy fél tejfölt a sajátomra és egy szelet kenyeret vágtam mellé, de magában is nagyon finom lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése