2012. február 23.

Alufóliában párolt ananászos csirke

Ezt a receptet különösen ajánlom Klárinak, akinek eszébe jutott róla a nagymamája konyhájának ízvilága, ami nagyon jól esett! :)

Ez a recept - a tegnapi vacsora - majdnem nem készült el, mert eléggé felpaprikázva érkeztem haza. Ennek több oka lehetett, esetleg így sorban: a vércukorszintem a padlón volt, mert annyit dolgoztam, hogy az összes kalóriát elégettem vagy mert nem ittam eleget.. a boltban annyian voltak, mint még sosem.. hazafelé nem adták meg a jobbkezet (gyerekkel a hátsó ülésen, komolyan az eszem megáll!) így a reakcióidőmön meg az ABS-en múlott, hogy egyáltalán vacsorát tudtam főzni helyszínelés helyett.. és már megint négy szatyorral zsonglőrködtem nyolc ajtón keresztül. De azért csak megnyugodtam és nyuszika segítségével gyorsan összedobtuk a vacsorát:


Hozzávalók:
50 dkg csirkemellfilé
3+3 evőkanál olívaolaj
3+3 evőkanál szójaszósz
só, bors, cayenne bors, curry por
4 db közepes sárgarépa
1 db édeskömény
1 db kaliforniai paprika
1 csomag újhagyma zöldje
egy fél kisebb nyers ananász

A csirkemellet szeletekre vágtam és egy tálban összekevertem a fele olívaolajjal, a fele szójaszósszal és a fűszerekkel. Közben nyuszika legyalulta a megpucolt zöldségeket. Ha nincs segítség mindez (mármint a zöldségaprítás) a hús előkészítése után történhet, így van ideje picit összeérni. Mivel mi még mindig nem vagyunk nagyétkűek, ezért három dupla réteg alufóliára osztottam el először a maradék olívaolajat, majd a zöldségeket, ezt is fűszereztem, 1-1 kanál szójaszósszal még megöntöttem. Erre kerültek a hússzeletek, végül a tetejére az ananász szeletek:

A tetejükre még egy réteg alufólia került, majd minden oldalon szorosan feltekertem és 190 C-os sütőben (légkeverés) 45 percig sütöttem. A zöldség volt hozzá a köret, a hús meg/is finom..
A képeket nyuszika készítette, ezért iderakom még a kedvencét, amin keresztül azt mondta a kupac magasságát szerette volna érzékeltetni.. és bár én nem értek a fotókhoz, nekem is ez lett a kedvenc képem! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése