2012. március 3.

Pizza - pakold meg, ahogy szereted

Az úgy kezdődött, hogy.. egy éves az unokahúgom.. a nagyszülők vendégségbe mentek.. üresen hagyták a lakást.. húgom pedig természetesen gyorsan bulit szervezett.. olyan társasozós-beszélgetős-pizzarendelős bulit, mert úgy tűnik a fiatalok is lassan megöregszenek.. mondom hányan leszünk? hát 10-en! akkor mi lenne ha spórolnánk a kaján a pia érdekében? süssük meg mi a pizzát! Süssüüüüüük!!!!
Így történt, hogy ahelyett, hogy kicsípve magam egy üveg borral vendégségbe mentem volna, receptet kerestem és közben azon gondolkoztam, hogy 8 (mert mi ugye elvagyunk a morzsákkal) még mindig fejlődésben lévő fiatalnak vajon mennyi házi pizzát kell sütni, hogy elég legyen. Ekkor jött az ihlet, hogy végül is mindegy, mert ha van feltét, a tészta pótolható.. és különben meg pakolja meg mindenki a saját pizzáját úgy, ahogy akarja.. egy kikötésem van csak: segítsenek fényképezni! :))

Pizzatészta hozzávalók:
1/2 kg liszt
1 csapott evőkanál só
1/2 evőkanál oregánó
bors
1 csomag élesztőpor
1 teáskanál cukor
3 evőkanál olívaolaj
3 dl langyos víz

Pizzaszósz hozzávalók:
1 doboz hámozott paradicsom konzerv
2 teáskanál oregánó
2 gerezd fokhagyma
2 evőkanál olívaolaj
1 evőkanál sűrített paradicsom
só, bors

Feltétek:
sonka
kukorica konzerv
serrano sonka
parmezán sajt
pizzamozarella
trappista sajt
füstölt sajt
lilahagyma
bacon szalonna
ruccola
paradicsom
kolbász
házi aszalt paradicsom

A pizzatészta és feltét receptet Stahl Judit első könyvéből kölcsönöztem. A tészta tökéletesen puha, ízletes, igazi pizzatészta lett. Eddig mindig a kenyérsütő pizzatésztáját sütöttem, de most leszoktam róla..  
A pizzatészta hozzávalókból kelt tésztát készítünk a kenyérsütő segítségével. Közben a pizzamártás hozzávalókat turmixgéppel összekeverjük, a feltéteket pedig kibontjuk, szeleteljük, reszeljük, lecsepegtetjük és edényekbe készítjük. A mártást vékonyan kell rákenni a pizzákra. A kinyújtott pizzalapot először 15 percig kell pihentetni, majd tetszés szerint jól megpakolni. Előmelegített 220 C-os sütőben 20-25 perc alatt készülnek el a pizzák, szép sorban. Egy adag tésztából 2 db pizza lett, és összesen 6 pizza fogyott el. Sajnos nem nagyon volt idő fényképezni, de azért szereztem pár képet:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése