2011. december 22.

Kitti "tuti keksze"

Na ezt még leírom aztán megyek aludni, mert holnap is hosszú nap lesz.

Ma Kitti volt a segítőm, és mondhatjuk, hogy ez az ő keksze lett, mert ugyan Stahl Judit magazinjából (2011.téli szám) sütöttük meg a tuti keksz receptet, aminek az a lényege, hogy a receptben van 3 dolog, amit lehet variálni (dúsító, tuningoló és fűszer) de ezeket Kitti a saját ízlése szerint (meg abból ami volt itthon) válogatta össze. Finom omlós keksz lett bebőle. A recept egyszerű: gyors mozdulatokkal gyúrd össze a tésztát, majd hidegen hagyd pihenni legalább 1 órát. Na, mint kintfelejtettük fél napra az erkélyen. Nem tudom, hogy emiatt volt-e, vagy mert nagyobb mennyiségű vaj van benne, de kőkemény lett a tészta. A felét deszkán nyújtottuk ki 0,5 cm-esre, majd elővettük a karácsonyi kiszúrókat. Csak arra nem számítottunk, hogy az aszalt meggyet nem viszi. Ezután jöttem én és egy kb 5 cm átmérőjű hengerre formáztam a még mindig kőkemény tésztát, majd késsel felkarikáztam, kicsit megigazgattuk, meglapogattuk őket, majd így mentek a sütőlemezen egymás után 15-15 percre a 175 C-ra előmelegített (légkeveréses) sütőbe. Közben nyuszika is hazaért, így lenyúltam a telóját a fényképhez.. íme:


Hozzávalók:
20 dkg finomliszt
15 dkg zabpehely
7 dkg aszalt meggy
7 dkg aszalt cseresznye
15 dkg porcukor
csipet só
1 teáskanál sütőpor
25 dkg vaj
2 teáskanál őrölt fahéj
2 tojássárgája

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése