2011. december 3.

Egészséges "rántott" csirkemell

Ugyanis bő olajat, tojást és zsemlemorzsát egyáltalán nem látott, mégis olyan, mint a rántott hús: kívül ropogós, belül finom puha. Nem fogyózunk, csak gyomrot kímélünk, ezért esszük így. A recept Stahl Judit: Büntetlen örömök című szakácskönyvéből származik. Párolt rizzsel és természetesen relish-el ettük.

Hozzávalók:
1 kisebb csirkemellfilé
1 dl natúr joghurt
1 gerezd fokhagyma
12 dkg natúr kukoricapehely
só, bors
1 ek olívaolaj

A csirkemellet csíkokra vágtam, sóval és frissen őrölt borssal fűszereztem. A joghurtba belereszeltem a fokhagymát, a kukoricapelyhet pedig egy zacskóba tettem és a nyújtófával darabosra törtem. (A múltkor porrá őröltem az aprítóval, de így sokkal jobb lett. Mellesleg jó érzés a nyújtófával püfölni..) Sütőpapírt tettem egy nagy tepsibe, majd "bepaníroztam" a husikat: a joghurtba mártottam, majd kukoricapehelybe hempergettem, majd úgy, hogy ne érjenek össze szépen a tepsibe sorakoztattam őket. Pár csepp olívaolajjal megkenegettem a tetejüket, majd 200 C-ra előmelegített sütőben 30 perc alatt lettek finom ropogósak. Ezalatt elkészült a rizs is.
És egy jó tanács: a kukoricapelyhet több részletben kell a tányérba tenni és akkor véletlenül sem marad a végén joghurtos-húsos kidobandó veszteség. A múltkor persze ezt is elrontottam.

Egyszer majd megtanulok rendesen fényképezni és hátradőlni is, hogy a fejem árnyéka ne lógjon bele.. egyszer.. és egyszer majd amikor már nem csak felhasználó leszek megtanulom megszépíteni is a képeket..

4 megjegyzés:

  1. Az olivaolajat mire használod? Nem találtam a leírásban. Vagy a rizshez kell?
    Amúgy nyamiiii! Én is így csinálom ezentúl.

    VálaszTörlés
  2. Javítottam a szöveget, bocsi és köszönöm!:)

    VálaszTörlés
  3. Ma kipróbáltam! Nagyon jól sikerült! Kicsit csaltam, mert grillfűszerrel csináltam só és bors helyett, de ez csak javított az élvezeti értékén. Szerintem fokhagymás grill fűszerrel lesz az igazi, csak pont nem volt otthon.
    Köretnek zöldség volt hozzá tejfölös mártogatóssal.

    PS: a kukoricapelyhet mélyhűtőzacsiba tettem (mert az jó erős falú), és húskloffolóval vertem agyon. Stresszes munkanap végén mindenkinek csak ajánlani tudom! :-)

    VálaszTörlés
  4. Mi is kipróbáltuk! Tényleg isteni!!!!!!!!
    Köretnek nagyon jól illet hozzá még a majonézes burgonyasaláta. :D

    VálaszTörlés