2011. december 3.

Csokis-diós cookie


 

Ezt a kekszet nagyon régóta sütöm. A nagymamámtól tanultam a receptjét. Amikor kicsi voltam és náluk nyaraltam mindig ilyen sütit kellett, hogy süssön nekem. Ez úgy történt, hogy a nagypapám ült a konyhában az ölében egy keverőtállal, a nagymamám szépen sorban pakolgatta bele a hozzávalókat, miközben ő egy fakanállal keverte. Ugyanis ezt a sütit nem szabad semmilyen géppel sem keverni, mert akkor összefolyik a tepsiben a sütés közben. Tényleg összefolyik..

Hozzávalók:
(a csésze most is 2,5 dl-es)
1+1/8 csésze liszt
1 kávéskanál szódabikarbóna (vagy 1/2 csomag sütőpor)
csipet só
1/2 csésze margarin
1/4 csésze barnacukor
1/2 csésze kristálycukor
1 tojás
1 vaníliáscukor (vagy 1 nagy evőkanál a házi fajtából)
10 dkg csoki (nálam étcsoki)
1/2 csésze apróra vágott dió


Először a margarin meg a háromféle cukor megy a tálba, majd amikor már krémes állagú jön a tojás. Ezután az átszitált liszt a belekevert pici sóval és szódabikarbónával két-három részletben. A legvégén kell beletenni az apróra vágott csokit és diót. Nagyon finom még benne az aszalt meggy is, ezt is apróbbra szoktam vágni, de most nem volt itthon, az aszalt feketeribizlit a fiókban meg elfelejtettem. (Ma egyébként elég kétbalkezes vagyok, többek között levertem egy üveg narancslekvárt, lemerítettem nyuszika telefonját amivel a képeket készítem és persze azt hittem, hogy tönkretettem és azért fekete a képernyő. Reggel pedig kiborítottam a sót az ágyban. Hát hol máshol? Vagy az tegnap este volt? Na mindegy kiborítottam és kész..) A tésztából kiskanállal diónyi kupacokat kell halmozni a sütőpapírral bélelt tepsibe, jó nagy távolságra egymástól. 9-12 kupac maximum per tepsi.


175 C (légkeverés) és 10 perc kell neki. A tepsiben hagyom kihűlni, mert amíg nem hűl ki nagyon puha, de a végén finom ropogós nagyon finom keksz lesz belőle. (kb 25-30 db)




1 megjegyzés:

  1. Ezt is kipróbáltuk nagyon nagyot aratott vagy legalábbis nálam és Agancs kománál! :D :)

    VálaszTörlés