2012. december 12.

Karácsonyi narancslekvár aszalt áfonyával

Jól van, igen, ez a tavalyi narancslekvárom.. kicsit továbbfejlesztve.. továbbfűszerezve.. újradokumentálva.. mert még mindig keresem a tökéletes narancslekvár receptet.. alakul..   


Hozzávalók:
1 "vödör" narancs
25 dkg aszalt áfonya
3 narancs héja
1 teáskanál őrölt fahéj
1 teáskanál egész szegfűszeg
2 db csillagánizs
1 vaníliarúd
1 citrom leve
45 dkg + 20 dkg cukor
3 dl narancslé
2 csomag dzsemfix

Nem tudom hány kiló narancs volt a vödörben, meg fogyott is belőle, mindenesetre a kifilézett narancshús lemérve 1,8 kg lett.


A narancsok héjáról teljesen levágtam a fehér részt, gyufaszál vékony csíkokra vágtam, majd 3 dl vízben felolvasztott 20 dkg cukorban 15 percig főztem. Közben a lábosba borítottam a narancsfilét, a dzsemfixen kívül mindent hozzámértem, végül a leszűrt megfőzött narancshéjat is belekevertem. Felforraltam és kb fél órát főztem, majd éjszakára állni hagytam. Másnap belekevertem a dzsemfixet, újra felforraltam, pár percig forrni hagytam, majd csírátlanított üvegekbe töltöttem. 10 perc fejenállás után a konyhapulton hagytam kihűlni. 12 kisüveg lett ebből a mennyiségből, szóval nekem egy sem maradt.. ja és a többi narancs héját mind-mind-mind-mind megkandíroztam.. holnap megy félig a csokiba..




Tanítsatok meg lekvárt fényképezni! És adjatok több időt, hogy megpróbálhassam nappali fényben is, hátha..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése