2012. december 25.

Fahéjas csokis mogyoró


Kisildi receptje alapján egy kicsit másképp.. egy nagyon kicsit, mert én nem szeretem a fehér csokit.. (az nem is csoki.. nincs csoki színe..) ezért került bele egy kis milkacsoki.. amúgy az eredeti receptben látott verzió sokkal szebb lett volna gasztroajándéknak.. ebből viszont én is ettem! :)

Hozzávalók:
45 dkg mogyoró
1,5 bögre cukor
6 evőkanál víz
18 dkg fehér csoki
8 dkg tejcsoki
7,5 dkg barnacukor
1,5 evőkanál fahéj

A cukorból és vízből szirupot főzök, és beleöntöm az előzőleg megpirított és letisztított mogyorót. Addig kevergetem, amíg a cukorszirup rá nem "köt" a mogyoróra, fehér cukormázzal vonja be. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm és kihűtöm. Közben vízgőz felett megolvasztom a fehércsokit, majd belekeverem az apró darabokra vágott tejcsokit, ezzel kb a megfelelő hőmérsékletre hűl ki. Lehet hőmérőzni a temperálást, de szerintem itt nincs jelentősége, mert nem étcsoki, nem számít hogy fényes legyen (amúgy ez nem is rossz gondolat, étcsokival). Az olvasztott csokit lassan ráöntöm a mogyoróra, miközben óvatosan kevergetem, amíg minden mogyorószem csokis nem lesz. Végül megszórom a ledarált, fahéjjal összekevert barnacukorral, összerázogatom és szétterítem a sütőpapíros tepsiben úgy, hogy a szemek ne érjenek össze, különben a száradás közben összeragad. 45 dkg mogyorónál ez három tepsi és negyedóra türelemjáték.. és most olvasom, hogy egyenként kellett volna a cukorba hempergetni.. hát igen, mindig van valami baki.. mi? egyenként? nanee..




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése