2012. szeptember 26.

Szeptemberi relish

A recept nagymamámtól származik.. és nem volt a papíron a cukor és ecetmennyiség.. próbáltam megkeresni az azóta megörökölt idegennyelvű szakácskönyvében, de ilyen nevű relish nem volt benne.. hmm.. szerintem átnevezte valamelyik kevésbé hangzatos nevű relish receptet.. de nem jobb így? :) 



Hozzávalók:
2 csésze hagyma
4 csésze zöldparadicsom
4 csésze uborka
2 csésze káposzta
2 csésze zöld paprika
1 csésze piros paprika
1/2 csésze só
2 teáskanál mustárpor
1/2 teáskanál őrölt gyömbér
2 teáskanál pirospaprika
1 csésze 10 %-os ecet
1,5 csésze cukor

A zöldségeket egyenletes apró darabokra vágtam, összekevertem a sóval és 1 éjszakát állni hagytam. Másnap jól lecsepegtettem és kinyomkodtam belőle a levet. Ezután kerültek bele a fűszerek, a cukor és az ecet. Lassú tűzön fél órát rotyogott, majd csírátlanított üvegekbe töltöttem és most dunsztolódnak. Ebből a mennyiségből 7 db 2 dl-es kisüveg lett, szóval lesz még egy köröm..





1 megjegyzés: