2012. szeptember 3.

Körte-bodza lekvár

Többek között ezt is le kéne fényképeznem, de addig is itt a recept, hátha van még bodza valahol valakinél.. nálam még van két nagy üveg bodza-alap a hűtőben, az egyik a szilvára,a másik az almára vár.. na meg persze az  üvegekre, amik remélhetőleg a héten érkeznek.. :)

Hozzávalók:
2200 g körte
660 g bodza-alap
400 g cukor
2 citrom leve
1/2 csomag dzsemfix

Az úgy volt, hogy már megint nem voltam itthon amikor jött a bodza.. ezért úgy kaptam meg, hogy anyu felfőzte.. apu lepasszírozta.. ketten forrón üvegbe rakták.. dunsztolták.. így lett belőle az én bodza-alapom. Három nagy üveg! :) A biztonság kedvéért a hűtőben tárolom, de kutya baja, alig bírtam kinyitni az üveget. És khmm, hát tudom, hogy ez szégyen, de a körtét is felfőzve kaptam hozzá.. mert persze azt is gyorsan kellett megpucolni, felfőzni.. és az én jó anyám megint jobban ráért, mint én.. az ízesítést viszont nekem köszönheti mindenki, aki majd eszik belőle! :)
Az elkészítés a szokásos: összeönteni mindent, jól összeforralni, sterilizált kis üvegekbe tölteni, később szépen felcímkézni.. halkan megjegyzem nagyon jót tett neki a citromlé..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése