2012. szeptember 4.

Fokhagyma olívaolajban


Nem bonyolult "recept" sőt végre nem is tartósítás.. aki nem próbálta még azért, aki meg már evett nálam belőle azért fogja remélhetőleg szeretni.. ettük a múltkori csajbulin sült halra, eszem vacsorára pirítós kenyérre..
A titok szerintem az összeérési idő, bár a múltkor a készítés után 1 órán belül elfogyott és úgy is jó volt, még ropogott a fokhagyma, de egyáltalán nem volt erős. Ez a mostani képen lévő adag kb 2 hetes és a fokhagyma  nem bántja még az én érzékeny kis gyomromat sem.

Hozzávalók:
jól zárható üveg
1-2 fej fokhagyma
só, bors
petrezselyemzöld
kevés rozmaring
olívaolaj

A megtisztított fokhagymát és a fűszernövényeket apró darabokra szeletelem, sózom, borsozom és felöntöm olívaolajjal.
Mondom, hogy nem bonyolult, a legtöbb időt a fokhagyma pucolásra kell szánni. Ebbe az üvegbe én 2 kisebb fej fokhagymát, 1 csokor petrezselymet, kb 10 rozmaring levelet és kb 1,5 dl olívaolajat tettem. Ugyan most a hűtőben tartom, de ez az üveg megjárta autóval Szlovéniát, ahol 35-40 fok volt és semmi baja nem lett.. pedig féltem, hogy a fűszernövények majd valahogy reakcióba lépnek a meleggel és az olajjal, de nem.

A pirítós kenyeret jól meg kell pakolni.. valahogy így.. vagy akár mégjobban :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése