2011. november 21.

Citrus lekvár

Nem múlt el a narancslekvár kísérletezési kedvem, de ezt mindenképpen ki kellett próbálnom. Jól fog mutatni a karácsonyi csomagban. Ezt most kifejezetten zselésítő nélkül szerettem volna elkészíteni és mivel lusta voltam kevergetni, elővettem a kenyérsütő gépet. (amíg dolgozott én megcsináltam az angol házimat..)


Hozzávalók: 1 db zöldcitrom, 50 dkg mandarin (kb 12 db aprószemű), 1 kg narancs, 60 dkg  pink grapefruit (2 db), 60 dkg cukor, 3 dl narancslé.
A narancsokat és a grapefruitokat kifiléztem és apróra vágtam, 2 db mandarint és a zöldcitromot a héjával együtt vékony szeletekre vágtam, a többi mandarint felkockáztam. Lemértem, 1,4 kg lett. Ezután hozzákevertem a cukrot és narancslevet, majd két részletben a kenyérsütő lekvárfőző programjával elkészítettem.. volna, ha besűrűsödött volna, de nem akart. Így került bele a dzsemfix.
Majdnem 8 db 220 ml-es üveg lett. Én imádom a grapefruitot és a zöldcitromot, ezért nekem jobban ízlik mint a narancslekvár.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése