2013. június 15.

Rebarbara szörp

Áprilisban befejeződött, majd májusban újraindult a befőzős kihívás. A tavalyi évben 2 hónap híján teljesítettem (vagyis ezek szerint mégsem) a feladatot: egy éven keresztül minden hónapban tartósítottam valamit, nyomon követtem a csoport társak sikereit, velük szomorkodtam, ha néha nem sikerült valami, és rengeteg dolgot tanultam a befőzésről, tartósításról. Igazán jó kis csapat tagja lehettem! :)

Az új "évadban" a feladat hasonló azzal, hogy minden hónapban lesz egy kiemelt gyümölcs-zöldség páros, amit a tartósítás során külön-külön vagy akár egyszerre is fel lehet használni. A május hónapban az eper és a rebarbara kapta a főszerepet. Sajnos a májusom szokás szerint a munkával telt, de mivel új szabályként lehet pótolni is, ezért június első hétvégéjén nekiálltam a rebarbara szörpnek. Tavaly készítettem rebarbara (és rengeteg más) lekvárt, idén a szörpök, savanyúságok és aszalványok lesznek a terveim szerint előtérben. Aztán majd alakul..



Hozzávalók:
1,2 kg tisztított rebarbara
0,5 kg barnacukor
0,5 kg cukor
2 citrom
2 dl víz

A megtisztított rebarbarát daraboltam, majd a pohár vízzel és a két felkarikázott citrommal feltettem főzni. A rebarbarának nem kell sok, hamar megfő, és nagyon illik hozzá a citrom és a narancs is. Amikor teljesen szétesett, hozzáraktam a cukor felét is. Először nem akartam átszűrni, gondoltam jó lesz ilyen ivólé szerű dolognak, aztán meggondoltam magam, mert nem volt valami szép színe, az pedig nekem nagyon fontos. Az apró lyukú nagyszűrőn keresztül átcsöpögtettem, hozzákevertem a maradék cukrot és jól beforraltam. És mivel ez már valamelyik este 11-kor volt, már nem kezdtem el a két decis szörpös üvegeket mosogatni és fertőtleníteni, úgyhogy kóstoló csak a házhoz jövő vendégeknek lesz.. :)


2 megjegyzés: