2012. július 12.

Édes-savanyú dinnyehéj

A júliusi választottam a nagy befőzős facebook kihívásban. Persze nehéz a választás, mert folyamatosan készül itthon valami.. most éppen megy az aszalógép és a ribizlit kéne passzíroznom, de megszállt az ihlet ezért inkább írok.. arra gondoltam, hogy a sok különlegesség mellett ami nap mint nap készül a befőzős csoportban ezzel a recepttel esetleg labdába rúghatok.. de ha mégsem, akkor is terveztem idén ilyet elrakni.. ez a recept megint csak a nagymamámtól (és az ő 60 éves kanadai szakácskönyvéből) származik és a gyerekkoromra emlékeztet.. mert akkor még nem nagyon lehetett ilyeneket a boltban kapni és mindig nagyon büszke voltam, hogy én bezzeg ilyen szuperkülönleges dolgokat ehetek, amiről senki azt sem tudja, hogy micsoda..

 

Hozzávalók:
egy fél görögdinnye zöld héja
1 evőkanál só
 1 citrom
0,5 l víz
40 dkg cukor
1,5 dl 10%-os ecet
2 kávéskanál egész szegfűszeg
fél rúd fahéj

A dinnyehéjról a rózsaszín részeket teljesen levágtam és lehámoztam róla a sötétzöld külső héjat is addig, hogy a kemény rész se legyen rajta, majd kisebb kockákra vágtam. Ez egy jó nagy dinnye volt, a megtisztított és apróra vágott részt sajnos elfelejtettem megmérni, de egy kisebb lábasban elfért és kb1 liter víz elfedte. Ebbe került a só és hűtőben így állt 1 napot. Ezután jól lemostam, majd a citrom héjával együtt kb 1 órán át főztem, amíg elkezdett üvegesedni. Közben a citrom levét is felhasználva a többi hozzávalóból szirupot főztem, és ebben a szirupban is főztem még egy negyed órát a dinnyehéjkockákat. Forrón mentek az üvegekbe majd a dunsztba.

Ez egy édes savanyúság, húsokhoz nagyon fonom, de sima vajas kenyérrel is szeretem. 7 db 2 dl-es üveg lett belőle, aminek a felét persze már elosztogattam, de szerencsére még bőven tart a dinnyeszezon. Amikor legutóbb (életemben először) elkészítettem a dinnyehéjat, őrölt fahéjat tettem bele, amitől sötétbarna lett a leve. Úgy is finom volt, de most teljesen úgy sikerült, mintha csak a mama csinálta volna és erre büszke vagyok.. holnap fel is hívom és elmesélem neki! :)

1 megjegyzés: