2012. június 26.

Eper dzsem

Tudom, hogy az eperszezon már elmúlt, ez a dzsem nem is most készült, hanem közel egy hónapja. Csak nem volt időm, meg fényképezőm (most sincs).. és nem volt kisszékem sem.. jövőre beszerzek egyet az biztos.. és az is biztos, hogy jövőre is a szezon vége felé megyek az eperföldre, mert bár sokkal lassabb és fárasztóbb a szedés, az apró, édes szamócák amik maradnak a végére sokkal finomabbak lekvárnak, mint a nagyobbak. Cukorból is csak a fele mennyiséget tettem bele, mint lehetett volna, annyira édes volt az eper. Amúgy az eperszedésre időt kell szánni.. egy a kosárba, kettő a.. mert nem lehet abbahagyni.. szóval ezért kell a kisszék..

Hozzávalók:
2,5 kg megtisztított eper
35 dkg cukor
2 csomag dzsemfix
(1-2 nap derékfájás)

Darabos "lekvárt" szerettem volna, ezért az amúgy is apró szemeket csak tessék-lássék daraboltam. A dzsemfix útmutatója szerint (fele mennyiségű cukorral) gyorsan felforraltam és már ment is az üvegbe. Először szép színe maradt.. most már kicsit veszített belőle, ahogy áll az üvegben, de ez az ízén nem változtat. De azért megmondhatná nekem valaki, hogy a tévében mért van másmilyen színe az eperdzsemnek, mint az enyémnek?

A fényképet igen-igen, pótolom.. most:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése