2012. május 18.

Kaporleves



Tudom, tudom.. de május van.. nincs mese.. ezt a levest is vasárnap óta készülök megfőzni, pedig tényleg 10 perc. És nagyon finom. És képzeljétek tegnap szembe jött velem valami kapros termékminta ahol éppen dolgoztam, a lényeg, hogy rá volt írva egy csomó hasznos dolog a kaporról, amit nem tudtam. Pl hogy segíti az emésztést, csökkenti a puffadást, az ízületi fájdalmakat, és még görcsoldó hatása is van. A kapor egyébként úgy került a hozzám, hogy anyukám megegyelte otthon az erélyen termesztett kaporföldjét. Mert neki van, én meg csak sóvárgok utána.. nálunk ugyanis csak a szél fúj az erkélyen itt két utcával arrébb..

Hozzávalók:
6 dl víz
1 csokor kapor
1 leveskocka
(bocsi, mondom hogy 10 perc)
1,5 dl tejföl
1 teáskanál cukor
2 teáskanál liszt
3 teáskanál ecet
2 keményre főtt tojás

Felforralom a vizet a leveskockával, beleteszem a kaprot és pár perc alatt megfőzöm. Én lusta voltam, a kaprot egyben tettem a vízbe, ezért a végén a turmixban végezte, de ha előre apróra vágtam volna, akkor nem kellene mosogatni a turmixgépet.. persze én vagány vagyok, mert van mosogatógépem. A tejföl és a liszt segítségével behabarom a levest, megízesítem a cukorral és az ecettel, majd a közben keményre főtt tojásokat is apróra vágom, ez lesz a levesbetét. Próbáljátok ki! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése