2014. január 26.

Padlizsánkrém



Na, ez is még valamikor szeptemberben volt.. barátnőm meglepett egy jó nagy adag igazi parázson füstölt lehéjazott padlizsánnal.. így nem volt más dolgom, mint ízesíteni és pürésíteni. Nagyon jól esett, hogy gondolt rám és tudom, hogy így könnyű.. a lényeg és amit mindenképpen el akartam mondani, hogy most jöttem rá, hogy igazán finom füstös ízű padlizsánkrémet csak így, ezzel a módszerrel héjazott padlizsánból szeretnék mostantól készíteni. Nem mértem le, de jó nagy adag padlizsánom volt, és mivel a saját ízét szerettem volna érezni, ezért csak kevésbé fűszereztem. Ez amúgy is ízlés dolga, kóstolgatni kell, valaki sok fokhagymával szereti, én most egy enyhébb ízvilágra vágytam.

Hozzávalók:
padlizsán
hagyma
fokhagyma
olívaolaj
majonéz
mustár
só, bors

A hozzávalókat botmixerrel összepürésítettem, mivel csak én ettem 1 hétig kitartott. A képen látható ropogós mártogatós rudakat Zsuval készítettük, ez egy "élő" kréker, nagyon finom volt, ennek is ideírom a receptjét, hátha valakit érdekel.

"Élő" kréker: nyers céklát, répát, fokhagymát, fűszereket (só, bors, friss fűszernövények) vízbe áztatott őrölt lenmaggal (mivel ez egy nyálkás massza, így összetartja a keveréket) kevertünk össze, kóstolgattuk, hogy jó fűszeres legyen, majd a sütőpapírral kibélelt aszalótálcán 42 C°-on megaszaltuk. A hőfok miatt nevezzük "élő" ételnek, arról, hogy ez mitől egészséges, írtam már az idén készített aszalt paradicsom receptnél. Azóta nem készítettünk krékert, de most kedvet kaptam! :)

1 megjegyzés:

  1. Ha esetleg maradt egy kicsi ... , ha nem maradt akkor a kréker ötletét viszem. Nézz be hozzám, kérlek egy kis játékra hívlak :)

    VálaszTörlés