2014. január 25.

Tejbegríz


Avagy a világ egyik legegyszerűbb kajája, nem is blogbavaló, de az arányok miatt le kellett jegyeznem. Nálunk a "folyósabb" változat a nyerő a régi menza időket idézve. Én mondjuk nem szerettem anno a tejbegrízt a menzán és most már azt is tudom, hogy miért: mert nem csak tejjel volt készítve, hanem (gondolom) víz volt még benne.. ez most más.. ízlik..
A második próbálkozásom ez, most találtam meg a nekünk való arányokat, legfőbb kritikusom sem tudott (vagy nem mert?) belekötni.. :)

Hozzávalók:
5,5 dl tej
csipet só
2 evőkanál cukor
4 evőkanál búzadara
porcukor + kakaópor

A tejet a sóval és cukorral felforralom, ezután hozzáadom a búzadarát, majd folyamatos kevergetés közben újra felforralom. Ennyi.
Nálunk nincs itthon cukrozott bolti kakaó, ezért a régi hagyományos módon készült kakaót kevertem be. A múltkor fahéjas cukort tettem rá, azzal is nagyon finom volt. Én lapos tányérban szeretem, így hamar langyosra hűl és már lehet is enni.

3 megjegyzés:

  1. De! Blogra való és én is imádom, pont az ilyen "nem kőkemény" változatot :) Én kakaóval, cukorral fahéjjal meghintve szoktam fogyasztani, de néha lekvárt is teszek a tetejére. Isteni!

    VálaszTörlés
  2. A régi blogomon van egy másik változata, ami szintén mennyei:

    http://gasztro-szepseg-es-sokmas.blogspot.com/2011/05/panirozott-grizkocka.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ez nagyon jó, mindenképpen kipróbálom, még soha nem hallottam róla.. a savanyú lekvárok pedig a kedvenceim! :)

      Törlés