2014. január 25.

Kukoricás kenyér


Karácsonyra kaptam öcsikééktől egy kenyérsütő gépekhez való könyvet, ezzel a recepttel kezdem a tesztelést. Nagyon szeretjük a házi kenyereket, január óta újból nekiálltam a sütésnek, bár azóta még csak a jól bevált "isteni kenyér" készült, mert megunhatatlan és főleg mert diétás, akár 1 hétig is eláll és közben olyan friss, mintha aznap sütöttem volna. Kenyeret sütni amúgy nagyon jó, teljesen más az állaga, mint a bolti kenyereknek, kenyérsütő géppel pedig nagyon egyszerű. Egyetlen dologra kell csak odafigyelni, hogy 3-4 óra, amíg elkészül, plusz várni kell amíg kihűl, vagyis figyelni kell mikor van fogyóban és időben be kell készíteni a következőt. Nna, ezt gyakorlom mostanában! :)
Mivel a házi kenyerek sűrűbbek, laktatóbbak a bolti felfújt változatoknál, nem is lehet belőle annyit enni, nekem elég 1 nagyobb szelet reggelire, pedig ketten vagyok.. így - legalábbis nálunk -nem kell minden nap kenyeret sütni.

Hozzávalók:
(75 dkg-s kenyérhez)
2 dl víz
1 dl tej
3 kávéskanál só
1 evőkanál cukor
1 evőkanál olívaolaj
420 g BL 55 finomliszt
80 g kukorica dara
1,5 kávéskanál élesztőpor

A hozzávalókat a felsorolás sorrendjében a kenyérsütő gép edényébe öntöttem és az alapkenyér program segítségével megsütöttem. Finom édeskés kenyér lett belőle, sós vajjal, mozzarella sajttal, paradicsommal tálaltam az első szeleteket.

3 megjegyzés:

  1. Csodás kenyeret sütöttél:) Azt hiszem kipróbálom, vagyis ismét megpróbálkozom a kenyér sütéssel, olyan jól hangzik ez a recept.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, remélem újra kedvet kapsz a kenyérsütéshez a sok finom csokis finomság mellett! :)

      Törlés